ACTE NECESARE PENTRU SOLICITAREA PRESTAȚIILOR SOCIALE :
ALOCAȚIA DE STAT PENTRU COPII
Legea 61/1993
- Cerere - tip;
- Copii xerox acte de identitate reprezentanti legali (tata, mama);
- Copie certificat de nastere copil (nou-născut);
- Copie certificat de căsătorie/sentinta divort/certificat de deces (după caz);
- Copie livret familie;
- Copia unui act oficial din care să reiasă adresa exactă de reşedinţă - codicele fiscal/certificat de înregistrare/codul NIE(în cazul copiilor născuți în străinătate);
- Declaratie din care sa reiasa faptul ca reprezentantii legali ai copilului pentru care se solicita alocatia de stat nu au solicitat si nu beneficiaza de sprijin financiar si/ sau alte drepturi banesti (prestatii sociale) din partea statului pe teritoriul căruia s-a născut copilul (în cazul copiilor născuți în străinătate);
- Stagiu de cotizare de la Casa Judeteana de Pensii pentru părinții care lucreaza pe teritoriul tarii (în cazul copiilor născuți în străinătate).
- Adeverinta de elev pentru copiii care frecventeaza o formă de învățământ (în cazul copiilor născuți în străinătate);
- Extras de cont pe numele titularului de dosar (optional);
- Dosar plic;
După caz se vor depune în plus ca anexă la cerere urmatoarele acte:
- În cazul copiilor luati in adopţie sau pentru care a fost stabilită măsura de plasament se va anexa copie după sentinţă/hotărâre eliberată de către tribunal/D.G.A.S.P.C.
- În cazul copiilor pentru care nu a fost solicitata la termen alocatia de stat, reprezentantul legal al acestuia va da o declaratie in care va motiva care au fost faptele ce au stat la baza depasirii termenului de depunere a dosarului.
- NOTA IMPORTANTA !!!
Dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul, iar plata drepturilor
se face incepand cu luna urmatoare depunerii cererii, iar in cazul in care cererea este inregistrata ulterior lunii in care s-a nascut
copilul, plata alocatiei de stat pentru copii se poate face si pentru perioadele anterioare, dar nu mai mult de 12 luni.
Dosarul pentru obtinerea alocatiei de stat pentru copii se depune doar de catre unul dintre reprezentantii legali ai copilului sau de
catre o persoana imputernicita printr-o procura notariala.
ALOCAȚIA PENTRU SUSȚINEREA FAMILIEI
Legea 277/2010
Cererea/declaraţia tip va fi însoţită de următoarele acte doveditoare:
Copii xerox :
- acte identitate membrii familie (mamă, tată, copii aflaţi în întreţinere);
- livret de familie;
- certificat de căsătorie/sentinţă de divorţ/certificat de deces (după caz);
- hotărâre, certificat şi plan de recuperare pt. copiii încadraţi într-un grad de handicap (dacă este cazul);
- hotărâre de plasament/adopţie (dacă este cazul);
În original :
- adeverinţă cu terenul agricol (Primărie – camera 4) pentru sot si sotie;
- adeverinţă de la impozite şi taxe (Primărie – camera 31) pentru sot si sotie;
- adeverinţă de venit de la Administraţia Financiară (Finanţe) pentru soţ si soţie sau concubin, după caz;
- adeverinţe care să ateste veniturile realizate de membrii familiei;
- adeverinţe de la şcoală care să ateste frecventarea cursurilor şcolare (în cazul în care există copii de vârstă şcolară);
- pentru familiile care au în întreţinere copii de vârstă şcolară cu handicap grav sau accentuat şi care nu frecventează o formă de învăţământ, alocaţia se acordă cu condiţia prezentării certificatului de încadrare într-un grad de handicap şi a dovezii eliberate de către secretariatele comisiilor pentru protecţia copilului din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială, prin care se atestă faptul că respectivul copil nu poate fi înscris în nici o formă de învăţământ, prevăzută de lege;
- 1 dosar plic şi un dosar cu şina;
- NOTA IMPORTANTA !!!
Pentru a beneficia de alocatie pentru sustinerea familiei , nu trebuie sa fie depasit plafonul de 530lei/membru de familie;
In cazul in care unul dintre copii, din alte motive decat cele medicale, nu frecventeaza fara intrerupere cursurile unei forme de
invatamant organizate potrivit legii, acesta este luat in calcul la stabilirea venitului mediu net lunar al familiei, dar este exclus
din numarul de copii ai familiei avut in vedere la acordarea dreptului, iar alocatia se va acorda corespunzator numarului de copii
din familie care indeplinesc conditiile prevazute de lege.
Dreptul la alocatie se acorda incepand cu luna urmatoare/depunerii cererii.
Daca solicitantul detine unul din bunurile care nu sunt considerate de stricta necesitate si sunt mentionate in formularul
cerere/declaratie pe proprie raspundere, cererea de acordare a alocatiei pentru sustinerea familiei va fi respinsa.
Orice modificare care intervine ulterior depunerii dosarului la D.A.S.C. (venit, componenta familiei, stare civila, loc de munca,
frecventa cursuri scolare, detinere certificate de incadrare in grad de handicap, detinerea unui bun din lista cuprinzand bunurile
care nu sunt de stricta necesitate) trebie anuntata in termen de 15 zile de la data producerii si este atestata cu documente aferente.
INDEMNIZATIA ȘI CONCEDIUL PENTRU CREȘTEREA COPILULUI
PÂNĂ LA 2 RESPECTIV 3 ANI ÎN CAZUL COPILULUI CU HANDICAP
OUG 111/2010 CU MODIFICĂRILE ȘI COMPLETĂRILE ULTERIOARE
SALARIAT (cu contract individual de muncă):
- Cerere tip – D.A.S.C (Anexa nr. 1);
- Copii Xerox: acte de identitate ambii părinţi, certificate de naştere copii, certificat de căsătorie, livret de familie;
- Cerere către angajator/A.J.P.I.S.-Sălaj, pentru acordarea concediului de îngrijire a copilului/stimulent de insertie începând cu data de.......................(următoarea zi după terminarea întregului concediu post-natal/următoarea zi după naşterea copilului), înregistrată, aprobată si certificată cu originalul;
- Decizie/Act adiţional de suspendare a contractului de muncă (original/certificate cu originalul);
- Adeverinta de venit tip (Anexa nr. 2, se completează de către angajator);
- Stagiul de cotizare de la Casa Judeteană de Pensii, aferent celor 24 de luni anteriore datei naşterii copilului, inclusiv pentru luna în care s-a născut copilul, pentru ambii părinţi (documentul se solicită după data de 25 a lunii următoare lunii nașterii copilului);
- Adeverinţă de venit eliberată de ANAF, cu veniturile impozabile realizate în anul 2016, pentru ambii părinţi;
- Declaraţie pe propria răspundere a partenerului (în cazul în care acesta nu a realizat venituri);
- Declaraţie pe propria răspundere a solicitantului – tip;
- Extras de cont în original pe numele solicitantului de drept (opţional);
- Dosar plic;
Persoane care au desfăşurat ACTIVITĂȚI INDEPENDENTE:
- Cerere tip – D.A.S.C (Anexa nr. 1);
- Copii Xerox: acte de identitate ambii parinţi, certificate de naştere copii, certificat de căsătorie, livret de familie;
- Cerere către A.J.P.I.S Sălaj, pentru acordarea concediului de îngrijire a copilului începând cu data de...............................(următoarea zi dupa terminarea întregului concediu post-natal/ziua suspendării activităţii independente – după caz);
- Copie autorizaţie de funcţionare, Rezoluţie, Certificat de înregistrare, Certificat constatator şi Certificat de înregistrare menţiuni;
- Dovada suspendării activităţii independente;
- Decizia de impunere regularizată (în original), pe anul anterior naşterii copilului (în cazul în care nu s-a făcut regularizarea se prezintă decizia de impunere cu plăţi anticipate anexându-se copii ale chitanţelor cu care s-a făcut plata integrală a impozitului) şi cea cu plăţi anticipate (în original) pentru anul în care s-a născut copilul (se vor anexa deciziei de impunere copii ale chitanţelor cu care s-a făcut plata integrală a impozitului pe venit);
- Adeverinţă de la C.A.S din care să reiasă că solicitantul a beneficiat/nu a beneficiat de concediu pre şi post-natal (după caz);
- Adeverinţă de venit eliberată de ANAF, prin care se certifică faptul ca solicitantul de drept nu are alte venituri supuse impozitului pe venit, pentru ambii părinţi;
- Declaraţie pe propria răspundere a partenerului (în cazul în care acesta nu a realizat venituri);
- Declaraţie pe propria răspundere a solicitantului – tip;
- Extras de cont în original pe numele solicitantului de drept (opţional);
- Dosar plic;
TERMENUL DE DEPUNERE A DOSARULUI
După terminarea celor 42 de zile calendaristice de concediu post-natal obligatoriu solicitantul are la dispoziţie un termen de 60 zile lucrătoare pentru a depune dosarul la D.A.S.C Zalău.
INDEMNIZATIA ȘI CONCEDIUL PENTRU CREȘTEREA COPILULUI
DE LA 3 LA 7 ANI ÎN CAZUL COPILULUI CU HANDICAP/PĂRINTE CU HANDICAP CARE ARE ÎN ÎNTREȚINERE COPIL CU VÂRSTA CUPRINSĂ ÎNTRE 3-7 ANI
OUG 111/2010 ART. 31-38
- Cerere tip – D.A.S.C (Anexa nr. 1);
- Copii Xerox: acte de identitate ambii părinţi, certificate de naştere copii, certificat de căsătorie, livret de familie;
- Cerere către angajator/A.J.P.I.S.-Sălaj, pentru acordarea concediului de îngrijire a copilului, înregistrată, aprobată si certificată cu originalul;
- Decizie/Act adiţional de suspendare/prelungire a suspendării contractului de muncă;
- Copii acte Comisia de Expertiză a Persoanelor cu Handicap (hotărâre, certificat, plan de recuperare);
- Negație D.A.S.C (după caz);
- Adeverință D.G.A.S.P.C;
- Adeverinţă de venit eliberată de ANAF, cu veniturile impozabile realizate în anul 2016, pentru ambii părinţi;
- Declaraţie pe propria răspundere a solicitantului – tip;
- Extras de cont în original pe numele solicitantului de drept (opţional);
- Dosar plic;
STIMULENTUL DE INSERȚIE
O.U.G 111/2010
- Cerere tip – D.A.S.C (Anexa nr. 1);
- Copii Xerox: acte de identitate ambii părinţi, certificate de naştere copii, certificat de căsătorie, livret de familie;
- Cerere către A.J.P.I.S Sălaj, pentru acordarea stimulent de insertie începând cu data reluării activității;
- Adeverinta de la angajator (se completează de către angajator);
- Declaraţie pe propria răspundere a solicitantului – tip;
- Extras de cont în original pe numele solicitantului de drept (opţional);
- Dosar plic;
Termenul de depunere a documentației este de 30 zile calendaristice de la data reluării activității.
STIMULENT EDUCAȚIONAL SUB FORMĂ DE TICHET SOCIAL
Legea 284/2015
- Cerere/Declarație tip;
- Copii acte de identitate părinți;
- Copii certificate de naștere copii;
- Copie certificat de căsătorie;
- Copie livret de familie;
- Documente care să ateste veniturile familiei;
- Adeverință de la grădiniță;
- Adeverință V.M.G/ASF;
- Adeverințe ANAF (ambii părinți);
- Declarație pe propria răspundere solicitant;
- Dosar cu șină;
- NOTA IMPORTANTA !!!
1. Pentru a beneficia de tichet social pentru gradinita, copilul trebuie sa fie inscris intr-o unitate de
invatamant prescolar si sa frecventeze cursurile organizate de catre aceasta;
2. Venitul lunar pe membru de familie sa nu depaseasca plafonul de 284 lei;
3. Orice modificare care intervine ulterior depunerii dosarului la D.A.S.C. (venit, componenta familiei, adresa, stare civila)
trebuie anuntata in termen de 15 zile de la data procedurii si atestata cu documentele aferente.
4. Termenul de depunere a cererilor insotite de documentele justificative se depun de reprezentantul familiei pana la data de
20 decembrie a fiecarui an;